2017. december 22., péntek

100 napos filmes kihívás a Kritikus Tömeggel | Félidő


A Kritikus Tömeg indította el ezt a kommentelős kihívást a facebook oldalukon, mely egy nyereményjáték keretei közt zajlik. Érdemes becsatlakozni. Én is azért kezdtem bőszen posztolni, hogy végre legyen valami, amivel feltölthetem a porosodó Twitter fiókomat. A kihívás jelenleg pont az 50. kérdésnél tart és gondoltam megosztom a kihívás felét, mert miért ne! 
  
1.) Az utolsó film, amit moziban láttál.

Az utolsó film, amit moziba láttam az új Thor volt. Agy öblítésre jó volt.

2.) Egy film, amely abban az évben került moziba, amikor te születtél.
2001-ben születtem és rögtön az első Harry Potter jut eszembe.


3.) Egy film, amit már régóta megakarsz nézni.

Régóta meg akarom nézni a Sebhelyesarcút, de valahogy sose jutok el odáig.


4.) Egy film, ami 10 évesen nagy kedvenced volt
10 évesen, de még ma is kedvencem a Horton. Valamiért az egyik legkedvesebb animációs filmélményem.


5.) Egy film, amit a szüleid mutattak meg neked és nagy hatással volt rád.
Apám mutatta meg nekem a Leon, a profit még régebben. Igazából azóta közös kedvencünk.


6.) Egy film, aminek nincs folytatása, pedig kéne, hogy legyen.
A Scott Pilgrimből nagyon szívesen néznék egy folytatást. Geek remekmű.


7.) Kedvenc magyar filmed.
Az ötödik pecsét. Szerintem ezen nincs mit vitázni.


8.) A film, amit legutóbb láttál.
Azt hiszem a Snowden volt az utolsó, bár nem vagyok benne biztos.


9.) Egy film, melyben egy szerinted vonzó személy szerepel.
A tetovált lány. Lisbeth Salander karaktere nekem a legnagyobb filmes szerelem.


10.) Mi a kedvenc DiCaprio filmed?
Eredet és a Django egyaránt. Bár egyik se a nagy-nagy kedvenc, de kedvelem őket.


11.) Mondj egy filmet, amit betennél a szondába, ami elviszi és képviseli a földi kultúrát egy idegen világban.
Ha gyönyörű képet akarok mutatni nekik, akkor a Tavasz, nyár, ősz, tél és tavasz. Ha pedig megrendíteni akarnám az idegen világot, akkor Isten városa.


12.) Egy film, amit te imádsz, de a barátaid utálnak.
Azonosság. Rajtam kívül senki sem szereti ezt a filmet a Földön, pedig valami elképesztően jó.


13.) A kedvenc 70-es évekbeli filmed.
A keresztapa, Pillangó, Brian élete. Ezek jutottak most eszembe.


14.) Egy méltatlanul elfeledett, de általad zseniálisnak tartott film.
Az Azonosság, mint már korábban említettem.


15.) Egy film, amin sírtál.
Az út. Film még így soha nem siratott meg.


16.) A leghosszabb film, amit valaha láttál.
Az az igazság, hogy fogalmam sincs. Bővített Gyűrűk ura ér?


17.) Egy film, aminek a legjobb DVD/VHS borítója van.
Ez jutott először eszembe. Annyira impozáns és letisztult.


18.) Egy film, ami szerinted magasan túlértékelt.
Hehe Ryan közlegény balfaszságai.


19.) A három leghumorosabb film.
Brian élete, Borat és a Torrente. Ezekből nem tudok egyetlen jelenetet kiemelni.


20.) Egy film, különösen megrázó fináléval.
Hetedik. Ugye nem kell magyaráznom?


21.) Kedvenc skandináv filmed.
A tetovált lány és az Ádám almái. Ennél különbözőbbeket nem is választhattam volna.


22.) Egy pusztító járvány megölte az emberiséget és mindent, ami valaha a világot jelentette. Te vagy az utolsó ember a Földön. Étlen-szomjan rovod az utcákat. Találsz egy videokazettát. Melyik film legyen rajta?
Kicsit furcsa választás, de a német A fal című filmet választanám. Ha már magány, legyen mély.


23.) Kedvenc hazai animációs filmed.
Macskafogón kivűl azt hiszem nem is szabad mást mondani.


24.) A film, amit szóról-szóra tudsz.
Kill Bill. Ötletem sincs hányszor láttam.


25.) Egy Párizsban játszódó film.
Amelie csodálatos élete. Aranyos, mély, igazi.


26.) Kedvenc harcművészeti filmed.
Arra jöttem rá, hogy nincs kedvemc harcművészeti filmem (meg kéne már nézni a Tigris és sárkányt...)


27.) Egy film, amiről tudod, hogy soha nem fogod megnézni.
A kocka 3. Elég volt, hogy a kettő összetörte a jó ízlésemet.


28.) Egy film a kedvenc betétdaloddal.
Aquarius és Manchester, England a Hairből, Lose yourself a 8 mérföldből, és az I’ve seen it all a Táncos a sötétbenből.


29.) Egy film, melyben egy valós történelmi személy szerepel.
Yoda az SW-ből, Don Corleone A keresztapából, Neo a Mátrixból, Marv a Sin Cityből... Amúgy meg legyen Gandhi a Gandhiból.


30.) Kedvenc télen játszódó filmed.
Konkrétan csak télen játszódó kedvenc filmem szerintem nincs, de a Tavasz, nyár, ősz, tél... és tavaszból a tél a kedvenc részem.


31.) Kedvenc paródiád.
Mel Brooks filmjein mindig sokat nevetek. Főleg a Fényes nyergeken meg az Űrgolygókon.


32.) Minden idők legaranyosabb állatszínésze.
Az összes állat a német A fal című filmből. Nélkülük abban a filmben tényleg nem ér semmit az élet.


33.) Legelső mozis élmény.
A legelső film, amit moziban láttam a Verdák volt és ha jól emlékszem hat éves lehettem. Az se ma volt...


34.) Kedvenc Disney-rajzfilmed.
Aladdin és a Szépség és a szörnyeteg. Mindkettőt ugyanannyira szeretem.


35.) Kedvenc westerned.
A Jó, a Rossz és a Csúf. A tökéletes híd a spagetti és a művész western között.


36.) A legunalmasabb film, amit valaha láttál.
Amerikai botrány. Ennél unalmasabb vackot...


37.) A kedvenc Meryl Streep-filmed.
Húú. Nehéz kérdés, hisz mégiscsak a mennyei Meryl Streepről beszélünk. Talán Az órák, bár nem vagyok teljesen biztos benne.


38.) A kedvenc egy térben játszódó filmed.
A kamaradráma az egyik kedvenc műfajom, úgyhogy nem tudok csak egyet írni. Születésnap, A kocka, Az ötödik pecsét, A kötél... Elég sok van.


39.) 3 kihagyott ziccer, melyekben megvolt a lehetőség, hogy csillagos ötös filmek lehessenek.
Legyen a Mátrix mindkét folytatása és a legutóbbi nagy csalódásom A setét torony.


40.) A film, ami veled is megtörténhetne vagy megtörténhetett volna.
Összeomlás. Csak míg Michael Douglas a dugóban, én a suliban kattanék be...


41.) A jövőben kifejlesztik azt a számítógépet, ami rá tud kapcsolódni az agyadra, lehetőséget adva többek közt arra, hogy megnézd, melyik filmet hányszor láttad életedben. Szerinted melyik lenne az első három helyezett.
 Kill Bill, valamelyik Harry Potter rész és talán A múmia. 


42.) Kedvenc Chaplin-filmed.
Ciki, nem ciki én felvállalom, hogy nem láttam egy egész estés Chaplin filmet se, csak a rövidekből láttam párat.


43.) A folytatásos filmsorozat, mely legközelebb áll hozzád.
Rettentő kreatívan mondanám a Star Warst. És inkább a klasszikus trilógia.


44.) Kedvenc animéd. 
Satoshi és Miyazaki a kedvenc anime rendezőm, tőlük pedig a Petfect Blue és a Chihiro. Ha sorozatról van szó, akkor a Paranoia Agent, de az kimagaslóan. 


45.) Egy film, pocsék effektekkel.
Egyszer láttam a Kémkölykök harmadik részét. Beleégett az agyamba az a förtelem, amit animációnak mernek nevezni abban a filmben.


46.) A kedvenc abszolút szerelmes filmed.
Napos oldal. Könnyű, humoros, kedves és őrült is egyszerre.


47.) Kedvenc Steven Spielberg-filmed.
Hiába láttam több jó Spielberg filmet is az évek során, valahogy egyik se lett olyan nagy kedvenc. Ez van.


48.) A leginkább felkavaró filmélményed.
Visszafordíthatatlan. Nincs annyi Salo vagy Szerb film, ami felültudná múlni ennek a filmnek a pszichés és képi brutalitását. Ez az a fajta film, amire az emberi morál miatt nem lehet rá mondani, hogy tökéletes.


49.) Melyik szomszéd ország filmművészetét ismered a legjobban?
Őszintén szinte semmilyen szomszéd ország filmművészetét nem ismerem. Bár ezt nem tartom nagy szégyennek, azért ilyeneket is kéne nézni...

50.) A film, amit hátrahagynál utódaidnak, hogy halálod után megismerhessék belőle jellemedet.
Mechanikus narancs. Csak, hogy tisztában legyenek az alter énemmel. És hogy lássanak egy szenzációs filmet.


És itt a bejegyzés végén szeretném megemlíteni, hogy a mai naptól elsejéig nem lesz megállás a blogomon, ugyanis minden egyes nap érkezik új bejegyzés más-más témával. Sejthető, hogy az alaptéma az ünnepek lesznek, de ezen kívül tervezek még mást is. Készüljetek kedves olvasok, nem foglak kímélni benneteket. :D 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése