2017. december 30., szombat

Fogadalmaim 2018-ra | Avagy azok, amiket sose tartok be...


KÖNYVES:

1.) 52 könyv elolvasása
Na jó, ez mindig sikerülni szokott és mindig túl is teljesítem. Lehet, hogy egy csöppet emelni kéne rajta a nagyobb kihívás érdekében, de tartom magam ahhoz, hogy nem a mennyiségért olvasunk, valamint nem akarok olyan elvárást kitűzni magam elé, amit esetleg nem tudnék teljesíteni.

2.) 5 kortárs magyar regény elolvasása
Regény. Tehát a verseskötetek és a novelláskötetek nem érnek. Az úgy túl könnyű lenne. Igazából, már konkrét terveim is van. Dragomán György A fehér király és Tóth Krisztina Akvárium című művét mindenképp el akarom olvasni. De tervbe van még Garaczi, Grecsó, Vámos stb. 
3.) 5 non-fiction könyv elolvasása
Ezt is azért, mert ritkán veszem rájuk magamat. Főleg tudományos, pszichológiai, film és színház témájú ismeretterjesztő művek lennének ezek. Freud mindenképp lesz, egyébként meg vannak ötleteim.
4.) 2018-as csökkentsd a várólistádat kihívás teljesítése
Erről már csináltam külön bejegyzést, ha érdekel megtalálod itt.
5.) 3 krimi elolvasása
Rettentő nagy döbbenettel vettem észre, hogy idén egy krimit sem olvastam. Ezen muszály lesz idén változtatni...

FILMES


1.) 150 film megnézése
Ez is az általában menni szokott szám. Úgy, mint a könyveknél itt is a kényelemre megyek.
2.) 25 évadnyi sorozat megnézése
Ez is egy olyan szám, amely szerintem könnyen teljesíthető. Ha nehezíteni kívánok rajta kikötöm, hogy a megkezdett évadok befejezései nem érnek. 
3.) Legalább 15 alkalommal eljárni moziba
Nem vagyok az a hatalmas nagy moziba járó. Valahogy jobban szeretem a klasszikus tv és ágy kombót, de ettől függetlenül erre is legyen egy kikötés. Meg vannak filmek, melyeket én is rögtön szeretnék látni.
4.) 15 magyar filmet megnézni
Csak mert sok a mostanában készített magyar film, amit még nem láttam, valamint a klasszikusokból is van pár pótolandó. 

FÜGGETLEN


1.) Rágyúrni az angol tanulásra, az angol középfokú miatt
Nem titkolom, hogy az agyam nem könnyen áll rá a különböző idegennyelvekre. Még az angollal állok a legjobban. Megértem, ha hallom, de százszázalékos fordítást sosem szokott generálni az agyam, valamint a szókincsem is elég szegényes. Tehát a célom elsősorban a szókincs szerzés, de a nyelvtanban is szeretnék javulni. 
2.) Az irodalom, drámaelmélet és médiaismeret tanulás szintjének emelése
Elsősorban az egyre közeledő érettségi miatt, de amúgy is ideje egy kicsit ezt a háromat többet tanulnom, ha már ezek érdekelnek a legjobban.
3.) Rendszeres időközönként eljárni futni vagy bármilyen sporttevékenységet végezni
Hát igen. Hogy is mondjam... Eléggé lusta vagyok, de futni tényleg nagyon szeretek! Csak hát so much to do, and so little time...
4.) Visszafogni a könyvbeszerzéseim számát
Le merjem írni? 134 könyvet szereztem be idén! Nem arról van szó, hogy ne szeretnék könyvet venni vagy kapni. Én imádok könyveket szerezni, csak hát már elég nehezen kapok levegőt a szobámban.  
5.) Minden héten legalább egy bejegyzést megosztani a blogomon
Ez a legaranyosabb, mert amennyire ismerem magam biztos, hogy nem fog sikerülni. De tényleg megpróbálok igyekezni, viszont az év eleje nekem borzalmas lesz, így nem tudom lesz e időm erre. Ha mással nem 1percesekkel el foglak látni benneteket, mert rengeteg dolog szokott velem történni, csak időm nincs mindet leírni. 
Képek forrása: Google Képek 

1 megjegyzés:

  1. Szinte teljesen megegyezik a "listánk". Mondjuk én 72-ben állapítottam meg a könyvek számát, de rám már nem is vár egy érettségi. :)
    A 150 film nálam is remélem összejön, bár sokat nézek "hivatalból", szóval inkább arra helyezem majd a hangsúlyt, hogy szórakozásból is nézzek. De a sorozatnézéssel szinte teljesen leálltam. Az egyetlen dolog, amit végignéztem, az a Dirk Gently két évada és a Doctor Who. Talán más nem is volt. És nem is lesz a Doctor Whon kívül más, amit biztosan megnézek.
    A többihez is sok sikert, főleg az angolhoz és a futáshoz, meg persze az érettségihez!

    VálaszTörlés