2017. december 23., szombat

Karácsony Book Tag | Könyves kérdéssor

1.) Várakozás - A karácsonyi izgatottság valójában - Melyik könyv megjelenését várod a legjobban?
Az az igazság, hogy semennyire nem vagyok tisztában az új megjelenésekkel, viszont a legújabb Helikon zsebkönyvek érkezését már várom a hiánypótló darabok miatt.

2.) Karácsonyi dalok - Egy könyv vagy író akiről csak ódákat tudsz zengeni.
Hát rengeteg emberről és könyvről tudnék órákat zengeni mind magyar, mind külföldi fronton. Mostanában talán Závada Péterről beszéltem a legtöbbet itt-ott. Mindenhol úgy tüntetem fel, mint a kortárs magyar költészet egyik legnagyobb alakját. Egyáltalán nem fényezem a verseit túl... 



3.) Mézeskalács-házikó - Melyik könyvnek vagy sorozatnak, varázsol el a világfelépítése.
Ha koherens világfelépítésről van szó, akkor abszolút Westeros és a Trónok harca. Ha viszont az az igazán varázslatos világ a kérdés, akkor az nekem Narnia.



4.) Karácsonyi ének - Kedvenc klasszikusod vagy amit el szeretnél olvasni.
Legutóbbi új kedvenc klasszikusom A vadkacsa. Ibsen ezzel teljes mértékben lenyűgözött. Amit pedig mindenképp el szeretnék olvasni a jövő év során az az Anyegin.



5.) Karácsonyi édességek - Melyik könyvet szeretnéd karácsonyra?
Igazából két kortárs magyar mű az, amit igazán meg szeretnék szerezni. Dragomántól A fehér király és Tóth Krisztinától az Akvárium.



6.) Gyertyák az ablakban - Melyik könyv hozza meg a meghitt karácsonyi hangulatot?
Igazából könyv maga soha nem szokta meghozni nekem a karácsonyi hangulatot. Az az igazság, hogy én karácsonykor nem is szoktam olvasni, mert úgy gondolom ez nem az az idő, amikor el kéne rejtőzni a világ elől. 



7.) Karácsonyfa és dekoráció - Melyik a kedvenc könyvborítód?
Ebben a pillanatban ez.



8.) A karácsony öröme - Mit szeretsz a karácsonyban? Mi a legszebb karácsonyi emléked?
Annyi mindent szeretek a karácsonyban, hogy sorolni se tudom, de szerintem ezzel sokan így vannak. Leginkább az apró dolgokat veszem észre ilyenkor elsőként. A fények, a díszek, hogy minden ember arcán legalább egy apró mosolyt látok, hogy ilyenkor az egész világ egybeöltözik és együtt ünnepel. Karácsonykor át kell szellemülni az ünnephez és akkor nem igazán tud mondani az ember ennél szebb és gyönyörűbb napokat. 

Képek forrása: Google Képek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése