2018. július 3., kedd

Félévzárási pánik book tag | Könyves kérdéssor

1.) A legjobb idei olvasmányod.
Úgy érzem az összes idei kedvencem közül kiemelkedik Kafkának A perje, mely nem csak az idei év legjobb olvasása díjért versenyezhet, hanem úgy nagy általában a dobogós helyezésért a kedvenceim között. De amúgy ott van a Godot-ra várva vagy ha magyart kell választanom az Akvárium Tóth Krisztinától. Szóval vannak erős darabok és remélem lesznek még. 

2.) A legjobb folytatás, amit idén olvastál.
George R. R. Martin: Királyok csatája. Mit kéne mondanom? Nálam nagyobb Trónok harca tv-sorozat rajongót nehéz találni és most hogy már belevetettem magam a regényfolyamba méltán válhatok a könyvek rajongójává is. Meg hát kell valami, hogy túl tudjam élni a várakozást a 8. évadig, amit remélem hogy nem fognak elszúrni, mert a 7.évad kriminálisan gyenge volt a megszokott szinthez képest.

3.) Friss megjelenés, amit nem olvastál még, de szeretnél.
3 viszonylag friss megjelenés van, amit kinéztem magamnak a nyárra. Az első John Green legújabb könyve a Teknősök végtelen sora, amiért rajong a fél világ, úgyhogy ideje nekem is belenéznem. A második Tarryn Fishertől a Kapd, be szerelem, ami azért érdekes választás, mert nem vagyok egy nagy falója a romantikus könyveknek, azonban néhanapján adok egynek esélyt, erről meg ódákat zengenek. Az utolsó pedig a Medve és a csalogány, ami talán a leghypoltabb fantasy a környezetemben és engem is nagyon érdekel. Ééés... plusz egy, amiről majdnem megfeledkeztem Bödőcs Tibinek a mindenki által szeretett kötete.

4.) Legjobban várt friss megjelenés az év második felére.
Egyáltalán nem vagyok képben a várható megjelenésekkel. Annyit tudok, hogy Martin új kötete ősszel jelenik meg angolul, a magyar meg kitudja mikor. Illetve ha jól tudom Stephen King Végítélet című vaskos kötetének újra kiadása is nem sokára érkezik, aminek én is és szerintem más is szívből örül, mert egyébként igazi hiánycikk. 

5.) Legnagyobb csalódás.
Ha őszinte akarok lenni magamhoz, akkor azt kell mondjam Bukowski Postájától többet vártam. Bár nem volt rossz az a könyv, de igencsak azt hittem egyből Bukowski mániás leszek, amint elolvastam. De ha nagyon, de nagyon rossz könyvet kéne választanom, akkor annyit mondok adtam Coelhonak egy harmadik esélyt...
6.) Legnagyobb meglepetés.
Kanehara Hitomi: Pirszinget a kígyónak. Nem számítottam arra, hogy ez a könyv ennyire meg fog lepni. Már a témájából meg az általam olvasott értékelésekből előítéletesen azt szűrtem le, hogy ez nem lesz valami jó könyv. Mondom egye fene elolvassuk. És egy igazán egyedi és jól megírt könyvélményt kaptam. 

7.) Kedvenc új szerző.
Határozottan Tóth Krisztina, dacára annak hogy korábban már olvastam tőle egy kötetet. Úgy érzem indén sikerült igazán megismerkednem az eddigi munkásságával és biztos, hogy még folytatni fogom az ismerkedést.

8.) Új fikciós szerelmek.
Nem igazán avattam még csak új kedvenc szereplőt sem idén. Nem tudom miért?

9.) Legújabb kedvenc karakter.
De tényleg, miért? 

10.) Egy könyv amin sírtál.
Na, de kérem! Fiú vagyok. Én nem könnyezek meg holmi papírhalmokat *köhöm* Akvárium...

11.) Egy könyv, ami boldoggá tett.
Sok volt. Például Petőfitől A helység kalapácsa, ami a hangosan felnevetős olvasmány fajta. Székely Csabának a Bányavidék trilógiája szintén nevetgélős. És ott volt az I killed Adolf Hitler, ami meg valami elképesztően furcsa és vicces dolog volt. (Amúgy Petőfi mióta tud ennyire vicces lenni vagy erről csak én nem tudtam?)
Bocsi :(
12.) Kedvenc könyvadaptáció, amit idén láttál.
Ha újranézés, akkor az Orson Welles féle A per. Ha pedig új filmnézés, akkor Az ügynök halála. 

13.) Kedvenc kritika, amit írtál.
Az oscar tippelős bejegyzésemet én is és szerintem az olvasók is szerették, de ami most a leginkább közel áll a szívemhez az az április elsejei "műelemzés" csomagom. Valami elképesztően jól eltaláltam még utólag olvasva is és ezt ritkán tudom megállapítani az írásaimról. Ja, amúgy kritikáról volt szó? 

14.) Legszebb könyv, amit idén vásároltál.
A megvásárolt szép könyvek halmából vajon melyik legyen? Na jó, döntsön az olvasó. Amúgy meg bár ajándék, de a Tűz és Jég Világa kötet valami elképesztően gyönyörű és még mindig nem olvastam el.

15.) Melyik könyveket szeretnéd elolvasni még az év végéig.
Ezt

Képek forrása: Google Képek

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése