2018. április 28., szombat

Könyvfesztivál 2018 | Élménybeszámoló vagy valami olyasmi...


Már szinte eltelt egy hét azóta, hogy véget ért a 2018-as könyvfesztivál, melyre mint a legtöbb moly én is nem egy nap ugrottam be. Úgy gondoltam összeszedem a gondolataimat és megírom a élményeimet az egyes dolgokkal kapcsolatban, valamint ritka alkalmak egyike, hogy a szerzeményeimet is meg fogom mutatni, csak hogy ösztönözzek mindenkit a jövőévi kuruccanásra.

Először is, aki nem tudná a könyvfesztivál minden év áprilisának végén kerül megrendezésre, már 1994 óta. Mint jó ideje, idén is a Millenáris B és D épületében, valamint az épületeken kívül zajlott az esemény négy napon keresztül, csütörtöktől vasárnapig. Ami a könyvfesztivált könyvfesztivállá teszi: programok, új megjelenések, író-olvasó találkozók, dedikálások és persze rengeteg könyv Magyarország legnagyobb kiadóitól. Nagy vonalakban ennyi. 

Én csütörtökön mentem ki először, amikor még nem fogadott nagy tömeg, így a vásárlásaim nagy részét szépen, nyugodtan le tudtam zavarni. A pénteket kihagytam, aztán szombaton barátokkal ugrottunk ki és inkább csak nézelődtünk meg ökörködtünk. Végül vasárnap is kinéztem leginkább a dedikálások miatt, illetve egy-két kötetet még beszereztem.

A legtöbb dolog változatlan maradt. A kiadók akciói és berendezkedései most is jól működtek. A Fumax még mindig nem értem mit keres a D épületben. A Haribo maci idén is aranyos volt, ahogy a birodalmi rohamosztagosok is. Csütörtökön még mindig maximális a kényelem, míg vasárnap megfulladsz a tömegtől. És a hangulat is nagyon ott volt, ahol lennie kellett idén is.

Idén 17 könyvet szereztem be, ami nem kicsit sok és nem kicsit kéne visszafognom magam, mert szegény polcaim már összetörnek a gyönyörűségektől. Mindazonáltal olyan akciók és kihagyhatatlan dolgok jöttek velem szembe, hogy nem tudtam türtőztetni magam. Kezdjük a nagyágyúkkal!


Az Athenaeum és Geopen Kiadó különlegessége volt ez a doboz, amit már többen láthattatok is, ha figyelitek a kiadók tevékenységeit. Olyan csábítóan nézett ki, hogy muszáj volt vennem egyet, főleg mivel mindössze 2000 magyar pénz volt az ára. A tartalma nagyon cuki volt. Egy mini Kit kat, egy mini zsebkendő, egy mini notesz és persze három könyv, amik bár nem nyűgöztek le (az egyiket le is passzoltam) de még így is jó vételnek tartom ezt a csomagot.

A második nagyvásárlásom a Magvető standjánál volt, ahol három könyv vásárlása estén három másik ismeretlen könyvet kapsz ajándékba. Ez azért is érte meg, mert rengeteg Magvetős könyv szerepelt már régóta a kívánságlistámon, amiknek egy részét most be is szerezhettem. És megjegyzem a három könyv közül kettőnek nagyon örültem, mivel Vida Gábortól már szerettem volna olvasni, a Takács Zsuzsa kötet pedig csodálatosan néz ki. 

Még egy harmadik nagyvásárlásról kell beszélnem, ez pedig a Delta Visionnél volt, ahol minden évben 2+1, 3+2, 4+3, 5+5 vagy akár 6+6 kedvezmény vár minden egyes könyvre. Kiválasztottam három kötetet, amiket már neten kinéztem és az egyikről még később írok egy keveset.

A többi könyv pedig ilyen-olyan kiadóktól van. Ezek leginkább 200, 500, 800 forintos kötetek, amiket hülye lettem volna otthagyni, mert ismertem és szerettem volna megkaparintani őket vagy mert tetszett a leírás alapján.

És már csak egyvalamiről kell írnom, mégpedig a dedikálásokról, amiből van négy. Először is mikor a Delta Visionnél nézelődtem megláttam Goldman Júliát és a dedikáló sorát. Mi sem lehetett volna jobb alkalom, hogy beszerezzem a Napnak fénye cilkus második kötetét a Holdnak árnyékát, amit amúgy is terveztem olvasni és beálljak vele a sorba. Így ez az első.

A második könyv, amit dedikáltattam az Mészöly Ágnestől volt a Szabadlábon, amit már olvastam és egy könnyed, szerethető könyvnek tartom. Ági egy nagyon kedves nő, egy igazi anya figura, így örültem, hogy ez is meg lett ejtve. 

A harmadik a Nádasdy dedikálás volt, ahol találkoztam egy iskolatársammal így a hosszú sorban legalább beszéddel tudtuk mulattatni az időt. Nádasdyt egy ösztönös zseninek tartom, elképesztő munkássága van ennek az embernek. Én amúgy az egyik verseskötetét, a Verejték van a szobrokon  című kötetet dedikáltattam.

És végül, de nem utolsó sorban a Tóth Krisztina dedikálás, ami most jelen pillanatban a legközelebb áll a szívemhez. Krisztina egyetlen regényét, az újonnan beszerzett Akvárium című könyvet vittem oda és firkantattam alá. 

És ennyi! Ennél tartalmasabb könyvfesztiválban még nem volt részem. A rengeteg beszerzés miatt valószínűleg a könyvhét kisebb figyelmet fog kapni tőlem, de ez a pár nap fantasztikus volt és kihagyhatatlan. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése