2017. december 29., péntek

Várólista csökkentés 2018 | Könyves kihívás

Kép forrása: olvasonaplo.net
Gondolom sok moly ismeri ezt a már évek óta rendszeresen futó kihívást, melynek célja az olyan könyveink elolvasása, amik már régóta porosodnak valós vagy képzeletbeli polcunkon. Idén először én is jelentkeztem a kihívásra, mert már tavaly is érdekesnek találtam, csak lecsúsztam róla. Akit részletesebben érdekelne a dolog itt találja a szabályokat. Most pedig megosztanám az általam kiválasztott 12 elolvasandó könyvemet. 

1.) Dragomán György: A fehér király
Dragomántól már eléggé régóta szeretnék olvasni, s környezetemben akkora a hype A fehér király körül, főleg az idén bemutatott film miatt, hogy muszáj lesz már végre nekem is elolvasnom. Valamint sejtéseim szerint kötelezőm is lesz, szóval plusz egy ok. 

2.) Tóth Krisztina: Akvárium
Tóth Krisztinától eddig csak a Vonalkódot olvastam, melyben néhány novellának sikerült lenyűgöznie, mégis azt éreztem Krisztina még tud ennél többet is. Úgyhogy gondoltam elolvasom egyetlen regényét, hátha megérzéseim helyesek.  

3.) Sławomir Mrożek: Zuhanás közben
Nagyon szeretem Mrozeket, s több novellájával, drámájával találkoztam már, azonban ez a kötet fizikálisan még nem került a kezembe, egészen mostanáig, tehát ki kell pörgetni. 

4.) Charles Bukowski: Posta
Bukowskival eddig nem túl sok találkozási pontom volt. Néhány versével és novellájával találkoztam eddig, úgyhogy itt az idő, hogy jobban megismerjem őt. Első regénye talán jó kezdés is.

5.) Franz Kafka: A per
Kafkát ismerem és szeretem, azonban leghíresebb művét, A pert még nem olvastam. 

6.) Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés
A Bűn és bűnhődés tökéletes példája annak a ha még nem olvastad el nem is vagy ember könyvtípusnak. És én szeretnék ember lenni...

7.) Samuel Beckett: Godot-ra várva
Csakhogy legyen egy dráma is a listán. A Godotról pedig ezer jót hallok.

8.) Becky Albertalli: Simon és a Homo sapiens-lobbi
Tavaly is olvastam LMBT témájú könyvet, ami meglepően tetszett és úgy döntöttem minden évben el olvasok egy ilyen művet, mert bár alapból nem kedvelem az ilyen regényeket, de sokat tudnak mondani a témáról. Tavaly a pedofília, idén a homoszexualitás lesz górcső alá véve.    

9.) Kosztolányi Dezső: Nero, a véres költő
Az általam zseninek tartott Kosztolányi olvasásban sem állhatok meg, a Néróról pedig mindenfelé pozitívumot hallottam. Azért, ha Thoman Mann dicsér egy könyvet, az elég biztató.

10.) Sigmund Freud: Pszichoanalízis
Mindig is érdekelt Freud és az írásai, de valahogy soha nem jutottam el odáig, hogy kézbe is vegyem őket. Hát ezen is változtatni kell. 

11.) Arthur C. Clarke: Randevú a Rámával
Csak hogy néhanapján egy sci-fi klasszikus is a kezembe kerüljön. 

12.) J. R. R. Tolkien: A Gyűrűk Ura 
És véleményem szerint a legnagyobb falat a listán, de mivel alapból elég nehezen venném rá magam, így legalább lesz, ami ösztönöz. De legalább végre majd elmondhatom, hogy igen olvastam a Gyűrűk urát, igen az egészet és igen nem haltam bele. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése