2018. február 11., vasárnap

100 napos filmes kihívás a Kritikus Tömeggel | Zárás


51.) A három leglátványosabb akciófilm.
Hmm. Legyen Mátrix, Mad Max - Fury Road és az Alien második része.

52.) Az általad leginkább kedvelt férfi-nő páros.
Lehet kicsit közhelyes, de Han és Leia az SW-ból. Valahogy annyira jól lett felépítve a kapcsolatuk, annak ellenére, hogy nem kaptak egész filmet kitöltő időt a vásznon.

53.) A kedvenc karácsonykor játszódó filmed.
Kicsi koromban oda voltam a Grincsért. Ma már azért egy kicsit szirupos, de még így is szeretem.

54.) A film, amit rendszeresen megnézel a családoddal.
Nem is tudom. Nincs ilyen kifejezetten "családunk filmje" filmünk.

55.) Legjobb randifilm.
Szerintem a Napos oldal. Bár legutóbb a barátomnak randira a Sin Cityt ajánlottam. Igen, ez vagyok én...

56.) Három kedvenc horrorfilmed.
Fűrész, Ragyogás és A kör.

57.) Három számodra legkedvesebb irodalmi filmadaptáció.
A keresztapa vitán felül az egyik legjobb. Akkor a Nem félünk a farkastól a legjobb dráma adaptáció szerintem. És a Napos oldal, ahol talán a film még jobb is, mint a könyv.

58.) Kedvenc filmed egy olyan országból, ahonnan csak ritkán jutnak hozzánk ki filmek.
Who Killed Captain Alex? Annyira mosolyogtatóan gagyi és vacak film, csak örülni tudok annak, hogy ez elkészülhetett Ugandában.

59.) A kedvenc filmzenéd.
A Kill Bill soundtrackje áll legközelebb a szívemhez.

60.) 7 legjobb film, amit 2017-ben láttál.
Összesen 171 filmet láttam.
1. Anyám!
2. Testről és lélekről
3. Nyomd, Bébi, nyomd
4. A Viszkis
5. Logan
6. A majmok bolygója: Háború 

7. Dunkirk

61.) Mi volt az utolsó film, amit 2017-ben láttál és mi lesz az első 2018-ban 
Az utolsó filmem 2017-ben a Tűnj el! volt. Az idei év elsője, pedig... Nem is tudom, talán valami elvont művészfilm lesz, ahogy magamat ismerem.

62.) A film vagy tévésorozat, amit legjobban vársz 2018-as évből. 
Jelenleg A víz érintésére vagyok leginkább kíváncsi, de már össze is állítottam az általam leginkább várt idei filmek listámat.

63.) 2017 legemlékezetesebb filmjelenete.
Az anyám! című film brutálisra és elég hosszúra sikeredett vége. Egyszerűen csak szétrobbantotta az agyam, miközben néztem.

64.) 10 kedvenc filmed a 80-as évekből.
1.) Star Wars V. 
2.) Acéllövedék
3.) Állj melém!
4.) Holt költők társasága 
5.) Ragyogás
6.) A bolygó neve: Halál
7.)A szakasz
8.) Nincs kettő négy nélkül
9.) Rémálom az Elm utcában 

10.) Nauszika

65.) A színésznő, akibe tinikorodba "szerelmes" voltál.
Hát még tinédzser vagyok és inkább válaszolnék, majd egyszer, mikor már kisfelnőtnek mondhatom magam ;)

66.) A film, mely jobb az adaptált alapanyagnál.
A Napos oldal. Bár a könyvet is nagyon szeretem, de a film rá ver egy lapáttal.

67.) Egy humoros és egy komoly filmes idézet.
Nézd milyen patinás, bizalomgerjesztő objektum… /Blöff/
A remény veszélyes dolog. Megőrjíti az embert. Semmi szükség rá.

/A remény rabjai/

68.) Az első film, amit megvettél magadnak
Azt nem tudom megmondani, melyik volt az első, amit magam vettem. De egy Pom Pom dvd volt az első, amit kaptam. 

69.) Legjobban ábrázolt szexjelenet
Hát biztos nem a Kocka 2 zéró gravitációs csodajelenete :D Amúgy meg legyen a Persona, mert abban nem ábrázolják, hanem mesélik a bizarr történést és valahogy százszor hatásosabb.

70.) Egy könyv, amiből érdemes lenne filmet készíteni.
Úristen milyen régóta vágyik a világ egy jó Zabhegyező adaptációra...

71.) A film, amit legszívesebben elfelejtenél csak azért, hogy újra átéld az élményt.
Oldoy. De még mennyire, hogy az.

72.) A filmművész, aki magánemberként is példakép.
Mivel a művészt a művészetéért ismerem el elsősorban, ezért nincs ilyen.

73.) Kedvenc akciósztárod.
Hát... Őszintén nem igazán bírom a sablon akciófigurákat.

74.) 2017 legszórakoztatóbb filmje.
Az új Thor valahogy nagyon jól elszórakoztatott, pedig nem vagyok egy hatalmas Marvel rajongó.

75.) Egy film, ami befolyásolta a világról vallott eddigi nézeteidet.
Az Isten városa eléggé ledöbbentett és elborzasztott, mégis imádom azt a filmet.

76.) 2017 legmaradandóbb filmje. 
Úgy gondolom, hogy A Viszkis a magyar filmgyártás szempontjából sokáig egy fontos hivatkozási pont lesz, ami a technikai megvalósítást illeti.

77.) 2017 legnagyobb csalódása.
Nyár közepén moziba került egy King adaptáció, melyről csak annyit mondanék: A kedvenc könyvsorozatom a sivatagon át menekült, a mainstream filmkészítés pedig követte…

78.) Hol tudnál leginkább kibontakozni a filmkészítés folyamatában.
Forgatókönyvírás, mivel szeretek írni és érdekel is az írói szakma. Egyébként meg már régóta szeretnék megtanulni forgatókönyvet is írni...

79.) 2017 technikailag legszebb, legkreatívabb alkotása.
Az egy döcögős történettel megáldott Valerián volt nekem ez. 

80.) A film, amit a halálos ágyadon még utoljára megnéznél.
Hát ez egy elég kemény kérdés. Valamiért a Száll a kakukk fészkére jutott eszembe először és jobban belegondolva nem rossz választás.

81.) A legek legje 2017-ből.
Vicces, vicces. Akkor én is vicces leszek és a legek legjének választom a Szólíts a nevedent. (Az a barack ujjazós jelenet tényleg oscart érdemel...)

82.) 9 legjobb film, a 90-es évekből.
9.) Trainspotting 
8.) Harcosok klubja 
7.) Mátrix
6.) Összeomlás
5.) Perfect Blue
4.) Ponyvaregény 
3.) A remény rabjai 
2.) Születésnap 

1.) Leon, a profi

83.) A kedvenc film noirod.
Sin City. Abszolút a Sin City. 

84.) Kedvenc kosztümös filmed. 
A parfüm: Egy gyilkos története. Ez a film hátborzongatóan zseniális és még hátborzongatóbb, hogy ez mennyire nem elismert.

85.) Kedvenc romantikus filmed.
Napos oldal, de ezt már unalmas leírnom.

86.) Filmek, melyeknek leginkább sokatmondó címük van.
A Jó, a Rossz és a Csúf úgy gondolom egy telitalálat. 

87.) Kedvenc antihősöd.
Kicsi Alex, a Mechanikus narancsból és ezt szerintem nem kell részleteznem.

88.) 10 kedvenc filmed a 2000-es évekből.
10.) Az út
9.) A faun labirintusa 
8.) Ádám almái
7.) Gran Torino
6.) Chihiro szellemországban 
5.) Isten városa
4.) Kill Bill (1-2.)
3.) Táncos a sötétben
2.) Tavasz, nyár, ősz, tél és.. tavasz

1.) Oldboy

89.) Egy film, mely igaz történet alapján készült.
Legyen a Pillangó, mert az jutott eszembe először.

90.) kedvenc némafilmed.
Talán az Andalúziai kutya volt a legmeghatározóbb némafilm élményem. Erősen tud hatni az emberre az biztos. 

91.) A kedvenc filmes párbajod.
Uhh, hol kezdjem? Frank és Harmonika, Beatrix Kiddo és O-ren Ishi, Yu Shu Lien és Jen Yu, Luke és Darth Vader... Lehet ezt még fokozni?

92.) Hogyan nézel leggyakrabban filmet. 
Leggyakrabban a kenyérpirítón nézek filmet (most még viccelődök vele, de pár éven belül komolyan ez lesz...)

93.) Melyik rendező tudna a te életedből hiteles filmet készíteni.
Roland Emmerich. Ő ért az elcseszett katasztrófafilmekhez...

94.) Egy film a férfiakról, egy film a nőkről.
A keresztapa és Az ajtó. De furcsa egymás mellett látni őket...

95.) Három kedvenc tévésorozatod.
GOT, South Park, Paranoia Agent (meg a Black Mirror, a Mr. Robot, a Leftovers...) 

96.) Ha filmet készítenének az életedből, ki játszana téged?
Nicholas Cage 😂😂😂 Nem most komolyan...

97.) 10 kedvenc filmed, melyek 1970 előtt készültek.
Őszintén lusta vagyok tíz darabot összegyűjteni, de nagy kedvenceim a Jó a Rossz és a Csúf, a Nem félünk a farkastól vagy az Andalúziai kutya.

98.) Egy film, ami teljesen kívül esik a komfortzónádon, mégis szereted.
Az a baj, hogy a komfortzónám mérhetetlenül nagy és tényleg minden irányba érdeklődő vagyok, de például az Utódok (2011) meglepett, mert a hozzá hasonló filmektől még nem kaptam ilyen jó élményt.

99.) Írd le 9 szóban a kedvenc filmed.
Oldboy és a keresztapa születésnapot rendez isten városában blöffölve...

(Azt hiszem látszik mi a problémám. Megsúgom: A kedvenc film) 

100.) Írd le milyen milyen alkotásokat ismertél meg e kihívás 100 napja során.
Nagyrészt az általam már ismert alkotások közül válogattam, így kevés új filmet ismertem meg, de annál több kedvenc élményét eleveníthettem fel. Végszóul pedig szeretném a köszönetemet adni a kihívásnak. Tényleg ötletes 100 nap volt ez.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése